Svettigt träningspass!!!

Publicerat: 2013-01-07 Kl: 16:37:57 | I kategori: Allmänt


Zorro svettig
Yes, idag var det dags för träning!
Eftersom jag är osäker på om sadeln tyvärr sitter för tajt så blev det longering idag.
Och jäklar vad det gick undan!
Zorro var full med energi så det blev en hel del bus och spring! UNDERBART!
30 minuter senare var han verkligen heeeelt sjösvettig....
Precis vad han behövde!

Todo
Nu ska en barbackagjord inhandlas och en sadelprovare ska bokas.



- Det är kuuuuuul att springa och bus galoppera, gnäggar Zorro -







- Tack för idag, älskade Zorro! -




Kommentarer
Postat av: Sari

Hallååå, hej! Gud så söt han e när han brallar! Han måste tycka att det är jättekul att bli longerad. Det kan mycket väl vara sadeln som spökar, eftersom han rör sig så fritt och avspänt utan. Jag har haft dom problemen med båda mina, Playan blev t.o.m halt av att sadeln klämde på bogbladet. Veterinären kollade honom 3 ggr, trodde det va nåt med v.framben.. Tills jag frågade om det kunde vara sadeln som va boven. Fick låna en sadel på kliniken, och red runt, länge, flängred för att provocera fram hälta, men inget syntes då. Jippiii, hem och fixa ny sadel! Den hade blivit för trång på väldigt kort tid, eller så kunde inte senaste sadelmakaren stoppa den korrekt. Det blev i alla fall en ny sadel som gjorde att jag fick en ny häst på köpet. Wow, han fick direkt en annan rörelsefrihet i steget. Lycka till med din sadel..det är säkert bara en omstoppning som behövs. Ha en bra kväll😃/Sari

Svar: Heej Sari!!Tack snälla för din kommentar! Underbart att höra att du hittade en sadel lösning! Är helt säker på att det är sadeln som är problemet... Känner inte igen min goa prins!
Och visst är det härligt när de brallar av lycka ;-) Hur har ni det??? /Emma
zorros.blogg.se

2013-01-08 @ 21:56:27
Postat av: Sari

Tack, vi har det bra( i alla fall hästarna) Jag har blivit supersjuk.
Fick besöka akuten, eftersom jag fick lunginflammation. Jätteläskigt när man inte får luft. Panik va nog bara förnamnet.
Men nu, idag känner jag mig mycket bättre😃 kunde inte låta bli att åka till stallet även fast det finns underbara människor som hjälper till. Nä, jag vill ut ändå.
Tänkte börja ta lektioner med Anton., är sjukt taggad på att visa upp min svarta springare! Haha.
Det är dags att storbebisen börjar jobba på allvar, och då är det skönt att få hjälp.
Ridskolan som jag har alldeles i närheten, tar ca 10 min (Max) att skritta.. Har fått nytt stort ridhus: 50x80m. Där ska det finnas plats för oss..jihaaaa!
Jag tror som du att det är din sadel som blivit trång, Zorro har musklat på sig mer nu när du kommit igång efter din förlossning.
Sov gott😴

2013-01-09 @ 00:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0